/ Fysio-experts - KLACHT

KLACHTENREGELING

Een klacht over je fysiotherapeut

Natuurlijk doen jij en jouw fysiotherapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat je een klacht hebt over de behandeling van de fysiotherapeut of de manier waarop de fysiotherapeut met je om gaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.  

 

In gesprek met je fysiotherapeut

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met je fysiotherapeut of contact op te nemen met de praktijk waar de fysiotherapeut werkt. Het kan zijn dat je het moeilijk vindt om je klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Neem dan iemand mee naar het gesprek, bijvoorbeeld je partner, een familielid of iemand anders die je vertrouwt. De praktijkhouders zullen tevens op de hoogte gebracht worden van de klacht en zullen hier indien nodig naar handelen.

Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt je een klacht indienen bij de klachtencommissie van het KNGF (033-4672900), zij zullen je verder helpen om je klacht in te dienen. Een klacht behoort schriftelijk en ondertekend ingediend te worden.

 

Uiteraard hopen wij dat jouw ervaring positief zal zijn, mocht dit echter niet het geval zijn, dan hopen we dat je in alle veiligheid je bezwaren of minder prettige ervaringen bij ons kwijt kunt.

 

 

 

 

 

 

 

Spacer